fot.  Paweł Jaroszewski
fot. Paweł Jaroszewski

 - pianista, kompozytor, teoretyk muzyki, ukończył studia na warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina w zakresie fortepianu w klasie prof. Bronisławy Kawalli, Edwarda Wolanina i Krystyny Borucińskiej (2001) oraz w zakresie teorii muzyki (2002). Jako stypendysta Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD, stypendium 2-letnie) odbył 2-letnie podyplomowe studia pianistyczne Konzertexamen pod kierunkiem prof. dr h. c. Arbo Valdma w Hochschule für Musik Köln. Ukończył 2-letnie podyplomowe studium współczesnej muzyki kameralnej pod kierunkiem prof. Davida Smeyersa w Hochschule für Musik Köln uzyskując dyplom Kammermusikexamen. W latach 2006-2008 odbył studia doktoranckie na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. W roku 2010 uzyskał stopień doktora. W latach 2007-2012 był pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a w latach 2013-2016 adiunktem w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Od 2013 roku pracuje na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, gdzie jest adiunktem w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji. W roku 2019 uzyskał stopień doktora habilitowanego.

            Jest autorem ponad trzydziestu kompozycji na różne obsady. Znaczącą część jego twórczości stanowią kompozycje na dwa fortepiany oraz na fortepian na cztery ręce, które są od ponad dekady wykonywane w krajach europejskich. W roku 2019 jego kompozycja na cztery ręce ukazała się w wydawnictwie PWM wraz z nagraniem płytowym, którego dokonał kompozytor w  zespole Sonami Piano Duo.

            Piotr Kędzierski współpracował z następującymi kompozytorami i wykonawcami: Krzysztof Meyer, Zbigniew Bargielski, James Reynolds, Jan Pilch, Johannes Fritsch, Paulo Alvares, Carola Bauckholt, Elżbieta Sikora. Uczestniczył w międzynarodowych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez artystów takich jak Nicolas Hodges, Paul Gulda, Georg Steinschaden, Bernard Roberts, Martino Tirimo, Adrian Cox, Bracha Eden, Alexander Tamir, Peter Eicher oraz Martyn van den Hoek. Pianista dokonał prawykonań oraz nagrań dla m. in. Radia Zachodnio-niemieckiego WDR, Feedback Studio Köln, Deutsche Welle, Funkhaus Europa, TV Polonia, jak również dla Programu II Polskiego Radia. Audycję poświęconą jego muzycznej działalności nagrało Polskie Radio BIS. Jest autorem tekstów o muzyce, m.in. Romanticism Today: Anachronism or Chance (Strasbourg 2007), Über den Zweig der Salonmusik in den Werken von Chopin im Kontext des Klavierstücks (Frankfurt am Main, 2010), Konwencja i rozwój w muzyce (UMFC, 2010), Über humanistische Werte in ausgewählten Werken Alexander Skrjabins (Frankfurt am Main 2012), Aleatoryczne Ludus musicalis w muzyce kameralnej (AM Bydgoszcz 2016), Dekonstrukcja i deformacja w muzyce aleatorycznej - przejaw brzydoty? (ASP Łódź 2016), Język muzyki fortepianowej Skriabina (AM Łódź 2016), Twórczość fortepianowa Grażyny Bacewicz a idiom pianistyczny w muzyce Witolda Lutosławskiego (AM Łódź 2016).

            Z okazji przystąpienia Polski do Unii Europejskiej Piotr Kędzierski został odznaczony przez Konsulat Generalny RP w Kolonii za „szczególne zaangażowanie w pracę dla Polski i Polaków we wspólnej Europie”. W roku 2010, wspólnie z Justyną Piękoś, objął kierownictwo artystyczne Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego Chopin jenseits aller Grenzen – Marienburger Martineen (maj-październik 2010) w Kolonii. Jego działania na rzecz kultury Polskiej poza granicami kraju spotkały się z oficjalnym uznaniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

            Od 2009 roku działa razem z małżonką Justyną Piękoś w duecie fortepianowym Sonami Piano Duo wykonując głównie muzykę współczesną w Polsce i za granicą. Duet nagrywa współczesną muzykę polską na dwa fortepiany, na fortepian na cztery ręce oraz na obsady mieszane, m.in. na płycie Mosaic (2019) poświęconej kompozycjom nowopowstałym i niewydanym..